Becks Motoren Wijhe

De BMW Specialist

BMW Race Bouw


WE BEGINNEN BINNENKORT WEER MET HET BOUWEN VAN EEN NIEUWE BMW RACER.
Het wordt een BMW R50S, geschikt voor HMV, CRT en/of RMM.
We gebruiken er het frame voor waar Jarno en Boy ook mee rijden.
Nieuw chroom molybdeen frame, gebouwd door HOCOB Framebouw in Holten.
Opa Beck is reeds begonnen met de voorbereidende werkzaamheden.
Het achterwiel is reeds klaar. Binnenkort volgen er meer foto's.
We hebben het nieuwe race project weer opgepakt.
De motor staat inmiddels op de wielen en er zit al een mooi stukje spuitwerk op.
Opa Beck heeft al weer diverse onderdelen pas gemaakt voor deze racer.
Er zit nu een leeg Glijlager blok in voor de foto maar een R50S blok kan er ook in geleverd worden.
Uiteraard met vijfbak. Als we tijd hebben gaan we verder met dit project.

We zijn inmiddels weer gestart met de opbouw van de zwart/gele racer,

Er komt een R50S blok in met een vijf versnellingsbak.

Het blok schiet al mooi op en binnenkort bouwen we dit blok in het frame.

Veel van onze ervaring, van de laatste jaren bouwen we in deze motor.

Er komt een RO 160-5 Schleiger nokkenas in en de hoge zuiger van een BMW R50S.

Het vliegwiel is een paar kilootjes lichter gemaakt en de koppen worden bewerkt door Star Trick Tuning uit Gaanderen.



Dit is de motor zoals hij uiteindelijk gaat worden. 
Binnenkort wordt de motor geheel gedemonteerd en wordt het frame vernikkeld. 
Ook wordt dan het blok afgemaakt. De koppen worden goed klaar gemaakt bij Star Trick Tuning in Gaanderen. 
Ze worden voorzien van nieuwe lichte kleppen en bronzen zittingen. 
De koppen zijn al veranderd voor toepassing van 8mm bougies.
Tevens zijn er 38mm bochten gemonteerd. De carburateurs zijn 37 mm Dellorto's!!!
De dempers zij de gedempte uitvoering. (KNMV) Uiteraard kunnen er ook megafoons gemonteerd worden.
De motor wordt volledig rijklaar en getest afgeleverd. Inruil beperkt mogelijk.
Voor nadere informatie kunt u ons altijd bellen of mailen.
Groeten uit Wijhe 



We hebben de koppen inmiddels terug van Star Trick Tuning uit Gaanderen.
Nieuwe kleppen en bronzen zittingen. Speciale klepveren en 8mm bougies.
Inlaat traject verbeterd en 38 mm uitlaat bochten. Geen koppakking. 
Olie retourleiding vanaf de klepdeksel buiten de kop en cilinder om. 
We zijn nu bezig om alles uit te meten voor definitieve montage.

Als het een beetje mee zit gaat de motor met een kleine week de eerste klappen geven.

Wordt vervolgd...

De BMW R50S heeft inmiddels gelopen en liep gelijk goed!
We hebben de motor rustig ingereden op onze testbank.
Daarna zijn we met de motor na Star Trick Tuning in Gaanderen geweest voor de fijne afstelling.
Met 48,5 Pk aan het achterwiel en een koppel van 43Nm waren we zeer tevreden. 
We hebben de motor belast tot 8000 t/m, Zonder problemen.
De vermogens kromme liep nog mooi op naar boven.
Dus na het inrijden moet 50 Pk zeker haalbaar zijn. Het toerental mag nog wel wat hoger.
Daarna hebben we de totale motor gedemonteerd. Het frame is vernikkeld en diverse delen zijn gepolijst.



We hebben daarna de motor weer opnieuw opgebouwd.
Dat is het mooiste werk. Alles nieuw gepolijst etc. Het resultaat mag er wezen volgens ons!
De motor is nu bijna gereed voor de verkoop. Hopelijk blijft dit juweeltje in Holland.
Voor informatie over deze BMW kunt u ons altijd bellen of mailen.
Ook op onze Facebook pagina staat een hele beschrijving over deze motor.



De motor is zo goed als klaar. Dit is het eindresultaat.
De motor loopt perfect. Heeft 48,5 Pk aan het achterwiel bij 8000 t/m en een koppel van 43Nm.
Na de inloop periode mag het toerental nog wel wat hoger en moet 50Pk mogelijk zijn. 
En dan te bedenken dat we in het verleden er vijf jaar over gedaan hebben om 50Pk uit de fiets van Peter Juffer te krijgen.

Technische gegevens.

Boring x slag 68 x 68. Is 500cc.
Schleiger nokkenas RO 160. BMW R50S zuigers.
Koppen STAR TRICK TUNING GAANDEREN met bronzen zittingen en speciale kleppen met veren.( USA.)
Vliegwiel van origineel 6,2 Kg naar minder dan 3 Kg.
37mm Dellorto carburateurs.Nieuw
Originele BMW magneet ontsteking.
Vijf versnellingsbak, Gereviseerd.
Speciale voorvork met glijbussen.. ITALIAANS.. Gereviseerd.
230 mm CERIANI vierschoens geremde voornaaf (replica) Nieuw.
Speciale Achterschokbrekers. YSS. Nieuw.
Frame: Chroom molybdeen staal. Minder dan 10Kg. Nieuw.
Toerenteller Kröber tot 10.000Tm. Nieuw.
Uitlaatsysteem speciaal.STAR TWIN LOENEN.
Nieuwe onderdelen o.a. Plaatwerk. Spuitwerk . Stuur met Handels en Kabels . RVS Spaken . Voorvelg . Etc. Etc.

Niet goedkoop... € 15000,- (Inruil beperkt mogelijk)

BMW RS54 MOTOR IN BECKS FRAME.
Eind vorig jaar hebben we een frame met wat onderdelen en plaatwerk verkocht aan een raceliefhebber uit Duitsland. 
Deze liefhebber heeft daar een origineel BMW RS54 blok met bak ingebouwd.
Het blok is van Klaus Enders geweest en heeft dus al een hele historie achter zich.
We zijn er dan ook zeer trots op dat deze liefhebber ons frame uitgekozen heeft om dit prachtige blok in te bouwen. 
Echt een juweeltje om te zien. Ook de opbouw van de hele motor is tot in de perfectie uitgevoerd.
De foto spreekt voor zich!!! 


 
De BMW RS54 met het Becks Frame is dit seizoen een keer ingezet bij een wedstrijd in Duitsland en heeft gelijk gewonnen.
De eigenaar is zeer te spreken over de stuurkwaliteit van deze motor!



Deze motor hebben we opgebouwd voor een race fan uit Oostenrijk. Deze fan gaat de motor zelf verder afbouwen en gaat er in
Oostenrijk o.a. de bekende berg rennen mee rijden. Blok is door ons helemaal klaar gemaakt en heeft zeker over de 50PK. 


De BMW Race Fan uit Oostenrijk is inmiddels aardig gevorderd met de BMW racer.
Het plaatwerk en de tank zijn gemaakt uit aluminium en het ziet er zeer strak uit.
De motor oogt zeer slank en maakt op ons een geweldige indruk.
We zijn zeer benieuwd naar het eind resultaat.
PRACHTIGE CLASSIC BMW RACER!!!

De motor is inmiddels ingezet bij meerder wedstrijden.
Dit tot grote tevredenheid van de eigenaar.
De BMW loopt perfect.
Ziet er prachtig uit met het aluminium plaat werk.
Mooi stukje vakwerk.
49 PK bij 6600 t/m en een koppel van 54 Nm.
______________________________________________________________________________________________

BMW RS54 REPLICA.
Ik ben samen met Opa Beck begonnen met een nieuw raceproject.
We hebben in het verleden een RS54 frame laten maken door John Brinks uit Bathmen.
Een prachtig stukje werk door de echte vakman. (John nog bedankt)
Dit frame gaan we nu gebruiken voor ons nieuwe project.
Het wordt uiteraard geen echte RS54 maar iets wat er op moet gaan lijken.
De naven komen van Bert Wienen (echt zelf gemaakt) en hebben al een heel race leven achter zich.
Waarschijnlijk heeft Bert er zelf ook mee gereden en zeker is dat Piet van Gortel er mee gereden heeft in zijn BMW wegrace zijspancombinatie. 
Peter Juffer heeft er ook jaren mee gereden bij de HMV in onze BMW R50S.
Er zit een veranderde swingarmvork in en er komt een mooie Hoske Tank op.
We hebben in de USA een mooi goed lijkend RS zitje besteld. Er komt een R50S blok in met vierclosebak.
Als alles goed op de plaats gemonteerd is word de motor gedemonteerd en daarna weer helemaal nieuw opgebouwd. 
We zijn nu druk bezig met het maken van een achterframe naar origineel model.
De onderdelen die nu gebruikt zijn dienen ervoor om alles op de plaats te krijgen en om te kijken of het een beetje staat. 
Deze onderdelen worden straks vervangen door nieuwe delen.
Ook worden de naven voorzien van mooie aluminium hoogschülter velgen.
De 30 mm SSI Dellortos met dubbele vlotterkamers zijn nu al echte blikvangers.
Wordt vervolgd.

Het opbouwen van de motor gaat voorspoedig.
Beck senior is er elke dag wel mee bezig.
Volgende week gaat de motor naar Star Twin in Loenen.
Daar word er een mooi setje RVS bochten aan gemaakt.
Er komen open zwarte dempers aan.
Ook de buddy wordt nog bekleed volgende week.
Dan is de motor in elk geval klaar om getoond te worden op Vehikel.
Na Vehikel gaan we verder met het afbouwen van de RS54 Replica.


______________________________________________________________________________________________

Hieronder staat een verslag van het bouwen van een BMW R50S racer voor HMV/CRT/RMM gebruik.
Deze motor is in 2009 gebouwd en staat bij ons te koop. TOTAAL NIEUW, ZIE FOTO'S EN LEES VERSLAG!
Het word een motor ongeveer zoals we al eerder gebouwd hebben waar Peter Juffer in het verleden mee gereden heeft.
Momenteel rijdt Kees Schouw met veel plezier met deze motor bij de HMV.
De motor wordt opgebouwd met veel mooie nieuwe delen zoals een super grote TZ naaf van 260 mm.
Ook het blok wordt opgebouwd met veel nieuwe onderdelen.

De krukas (voorzien van nieuwe drijfstangen ) is inmiddels in het carter gemonteerd. 
We hebben speciale lagers gebruikt die wat beter bestand zijn tegen hogere toerentallen. 
Ook gaan we een grote aluminium olie pan monteren zodat er ongeveer 1 liter olie meer in het carter kan. 
In het aluminium huisje boven op het carter hebben we een ontluchting van een /5 gemonteerd. 
Dit werkt beter dan de open ontluchting zoals we die vroeger gebruikten. 
Bij een ontluchtingsklep die ook afsluit bij het naar boven gaan van de zuigers wordt de carter druk niet zo hoog. 
Waardoor het blok ook veel beter olie dicht blijft bij hogere toerentallen.
Wordt vervolgd. 

Het draaiend gedeelte van het blok zit in elkaar.
Met super licht vliegwiel (2 kg i.p.v. org.6 kg) en nieuwe koppeling.
Er wordt eerst een org. magneet ontsteking zonder vervroeger gemonteerd.
Hier werd vroeger ook zonder problemen mee geraced.
Binnenkort volgen de eerste foto's van het rijwiel gedeelte waar Beck senior heel druk mee is.
Ook de wielen met mooie race naven zijn bijna klaar.
Wordt vervolgd.



We zijn inmiddels begonnen met het opbouwen van de motor.
Alle onderdelen zijn binnen dus we kunnen nu lekker door.
Wordt vervolgd.

De kleur is per ongeluk toch rood geworden.
Het staat echt wel mooi. Kan altijd nog zwart worden.
Volgende week gaat de motor naar Star Twin in Loenen voor een compleet nieuw RVS uitlaat systeem.
Dan volgen de foto's van de motor zoals hij uiteindelijk gaat worden.


   

Er zijn speciale klepveren gemonteerd uit de USA die goed tegen hoge druk en toerentallen kunnen.
Er zijn 5mm langere drijfstangen gemonteerd waardoor de compressie 
verhouding d.m.v. verschillende diktes voetpakkingen aangepast kan worden.
Binnenkort gaat de motor voor het eerst proefdraaien.
Wordt vervolgd.  

 


Dit is de motor in de staat zoals hij wordt.
Met mooi RVS uitlaatsysteem gemaakt door Star Twin uit Loenen.
Nu gaan we verder met het blok waar nog geen zuigers en kleppen in zitten.
De koppen worden klaar gemaakt bij Star Trick Tuning in Gaanderen.
Foto's van de bewerkte zuigers en koppen volgen nog.



Copyright © 2013. All Rights Reserved.